.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سایه خشکسالی یر سر مازندران ۱۴۰۱
با توجه به پیش بینی هواشناسی دامنه خشکسالی‌ها در مازندران به سال زراعی آینده هم کشیده می شود.

به گزارش شمال نیوز،  یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی ذخایر آب در سد‌های مازندران،گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی سال زراعی آینده سالی خشک است به همین دلیل کشاورزان در پایین دست  سد‌ها در خصوص الگوی کشت با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری و محصولات کم آب بر کشت کنند.

او افزود: با توجه به کاهش منابع آبی در صورت تداوم این وضعیت امکان تامین آب در اراضی پایین دست برای کشت محصولاتی که آب فراوانی استفاده می‌کنند نیست.

حجم کل ذخایر سد‌های مازندران ۴۴۲ میلیون متر مکعب است که اکنون ۲۲۰ میلیون متر مکعب آب پشت این سد‌ها ذخیره شده و نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد کمتر است.

بیشترین کاهش ذخایر آبی در سد شهید رجایی ساری با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به پارسال گزارش شده است به گونه‌ای که از حجم کل ۱۶۲ میلیون متر مکعبی این سد فقط ۷۴ میایون متر مکعب آب ذخیره شده است.

ذخایر آب در آب بندان‌های استان هم وضعیتی مشابه سد‌های استان دارد و از مجموع ۴۰۵ میلیون متر مکعب حجم این آب بندان‌ها فقط ۲۱۳ میلیون متر مکعب معادل ۵۷ درصد ذخیره شده است.

شرکت آب منطقه‌ای مازندران از کشاورزان خواست با توجه به وضعیت بارندگی‌های پایان سال، برای آبگیری زمین‌های کشاورزی شخم و شیار زمستانه را انجام دهند و پرورش دهندگان ماهی نیز هنگام صید ماهیان از آب بندان‌ها، آب موجود در آن را تخلیه نکنند.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.